به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسایل سیاسی در کانال خود در پیام رسان سروش نوشت:
علیرغم اینکه روزنامههای حامی دولت تیتر «بوئینگ در تهران» را برای افکار عمومی برجسته میکردند، چرا خرید هوابیمای مسافربری بوئینگ، را باور نداشتیم؟
خبر خرید 80 فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ در حالی منتشر شد که تحریمهای آمریکا، شامل فروش هواپیما و قطعات آن به ایران، برای 10 سال دیگر تمدید شده بود. در این میان وعدهی نسیه تحویل اولین هواپیمای بوئینگ در فروردین 97 از نمایشی بودن این خبر رمز گشایی میکرد.
بیشتر بخوانید
تحویل «بوئینگ» به ایران منتفی شد
خبرسازی درباره خرید بوئینگ همزمان چند هدف را دنبال میکرد. 1) تلاش برای به محاق بردن عملکرد وزرات راه و ماندگار ساختن عباس آخوندی 2) دادن تنفس مصنوعی به برجام برای زنده نشان دادن آن 3) رها ساختن دولت از وعدهها و مطالبات پسا برجامی جامعه 4) دستاورد سازی برای رفع مشکل بیکارنامهگی دولت.
بنابراین و در حالی که آمریکا اجازه فروش هواپیمای ایرباس را به ایران نداد و تحریمهای ایران را نیز تمدید کرده بود؛ خبر خرید هواپیمای بوئینگ از آمریکا، نمیتوانست باور پذیر باشد. این ترفند، فریب افکارعمومی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 96 بود. همچنان که خرید ایرباس نیز سناریوی فریب مردم در انتخابات مجلس در سال 94 بود.